Bevrijd je innerlijke wikkeljurk en verlicht de wereld

In een interview met Diana von Furstenberg, een Belgisch-Amerikaans modeontwerpster die bekend werd met haar wikkeljurk, lees ik een zin die ik graag met jou deel omdat het zoveel zegt over hoe zichtbaarheid in jouw onderneming werkt.

Diana verkocht als jonge vrouw zo’n 25.000 wikkeljurken per week. Het heeft haar al vroeg rijk gemaakt. ‘That dress paid all the bills’ is wat ze zegt.

Haar moeder Lily is haar grootste inspiratiebron. ‘Zij’, zegt ze, ‘had de moed om te overleven en het leiderschap om te inspireren. Ze heeft me geleerd om nooit bang te zijn. Fear was never an option’.

Die zin: Fear was never an option. Die vijf woordjes zijn belangrijk in ondernemerschap. Zo ging Diana bijvoorbeeld in de jaren 1970 zelf naar warenhuizen om haar jurken aan te prijzen. Iets waar je moed voor nodig hebt omdat je jezelf moet laten zien en vertellen waarom je product of dienst de moeite waard is om te kopen.

Zou jij niet ook graag een beetje van de moed van Diana willen hebben?

Met de zomermaanden in zicht komt de tijd van ontspannen en genieten er weer aan. Even achterover leunen, een reis of een uitstap, samenzijn met gezin en familie. En, het is ook een uitgelezen kans om zichtbaar te zijn. Want juist tijdens de zomermaanden geven veel coaches en therapeuten potentiële en bestaande klanten een open deur om zich te laten inspireren door iemand anders. Een gemiste kans.

Diana wil vrouwen graag iets extra’s bieden zoals vertrouwen, attitude en vrijheid. Ze ziet zichzelf als iemand die mensen helpt om hun leven te ontwerpen. Om sterker te staan. Niet voor een bepaalde tijd, maar voor altijd.

Correct me if I’m wrong, maar dat is volgens mij precies wat ook jouw missie is als coach of therapeut. Waarom zou je je dan beperken tot tien maanden per jaar? Help mensen ook tijdens de andere twee maanden.

Jouw bestaande en potentiële klanten hebben juist tijdens de zomermaanden tijd om met welzijn en persoonlijke groei bezig te zijn. Als jij niet actief je zichtbaarheid inzet, kan je juist die mensen mislopen die op zoek zijn naar jouw ondersteuning en begeleiding. Het is een extra kans om je expertise te laten zien, om nieuwe inzichten op te doen en relaties met jouw potentiële klanten op te bouwen.

En, niet onbelangrijk, als je langere tijd afwezig bent kan dat voor jouw bestaande klanten en volgers leiden tot minder vertrouwen en ontevredenheid. Ze zullen dus eerder geneigd zijn om de overstap te maken naar een collega coach of therapeut. En dat wil je graag voorkomen.

Kies een manier van zichtbaar zijn die bij jou past. Zichtbaar zijn is niet zakelijk of een attitude van verkopen. Zichtbaar zijn gaat over mensen helpen. En toevallig of niet, dat is wat jij het liefste doet. Zelfs als je het gevoel hebt dat jouw integriteit in het gedrang komt, dan is het hèt moment om de ontspanning op te zoeken en van daaruit zichtbaar te zijn. Ook als zichtbaar zijn overweldigend voor je is omdat je het gevoel hebt in een competitieve markt te zitten, en je niet weet hoe je je kan onderscheiden.

Wat ik trouwens ook zo fantastisch vindt aan Diana, is dat ze zich inzet voor vrouwelijk leiderschap. Ze is member van Vital Voices en ze zet zich in voor filantropische projecten via de DVF Awards. Ze zegt: ‘We hebben vrouwen nodig om de wereld te redden’. Vrouwen hebben altijd de oplossing in handen. Het is het licht dat je moet zoeken. Want het is het licht dat de donkerte wegduwt.’

En precies daar ligt jouw uitnodiging om ook tijdens de aankomende zomer mensen te helpen meer licht in hun leven te brengen.

Om je op weg te helpen heb ik een easy peasy zomerse check list voor je gemaakt. Zo kan je easy peasy aan de slag om met je bestaande klanten lekker in contact te blijven en nieuwe toffe klanten aan te trekken. Vraag ‘m hieronder aan en ontdek hoe jij jezelf deze zomer met gemak en vreugde zichtbaar maakt voor je bestaande en je nieuwe klanten.

En breekt het zweet je uit na het lezen van de checklist. Of zorgt je hartslag voor stoom uit je oren? Neem dan contact met me op. Ik help je met het maken van een Sunny Side Up plan zodat jij zorgeloos zichtbaar bent tijdens de zomer. Zo kan jij heerlijk genieten van jouw vakantie.

Buig je niet uren lang over een tekst om die uiteindelijk toch weer verfrommeld in de prullenbak te laten belanden. Maar wees er juist gerust in dat jouw expertise op de juiste manier met de juiste woorden de wereld in gaat. Maak jezelf zichtbaar deze zomer en krijg verrassende perspectieven op hoe je jezelf in beeld brengt.

Vraag de checklist via de link https://bit.ly/4565b7k

Doe er je voordeel mee!

Hartengroet,

Mariëtte